Het alledaagse leven in JBay...

4 juni 2016

Don't give up, because you are loved! (Josh Gorban)

Geef niet op, want je bent geliefd!

Hallo allemaal,

Deze keer begin ik met de titel van een prachtig lied van Josh Groban, (de moeite waard om te luisteren), want makkelijk is het niet altijd. Het feit dat ik een roeping heb hier in Afrika betekent niet dat het allemaal rozengeur en maneschijn is... Het is soms verre van dat. De afgelopen twee maanden zijn niet gemakkelijk geweest. Het is goed om terug te zijn, ik geniet het maar het is pittig. Het is anders om in Afrika te werken, om gewoon je leven te hebben maar dan wel in een andere cultuur en met andere gewoontes. Om afhankelijk te zijn van vervoer, om altijd te moeten vragen. Om een structuur te vinden, om een nieuwe plek te vinden binnen de kerk, om nieuwe mensen te ontmoeten en weer opnieuw uit mijn comfortzone te moeten stappen. En dan heb ik het nog niet gehad over alle emoties die er bij komen kijken... haha daar ga ik jullie niet teveel meer vermoeien hoor. Maar het is er wel onderdeel van en vooral om dan niet met die emoties aan de loop te gaan maar God te zoeken en lekker in Zijn nabijheid te zijn. God is lekker bezig met mij, zoals klei in de hand van de pottenbakker en dat is niet altijd prettig. Zoals iemand laatst zei: 'walking in your calling is a journey and you will encounter various challenges along the way that might make you want to give up - DON'T! En: Calling is over glamorized, way to often, it takes a lot of hard work and dedication. Dat ging over het vinden van je roeping. Wat ik al zei, het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. En God gebruikt mij hier maar is tegelijkertijd ook met mij als persoon bezig. Ik loop tegen dingen aan en leer ervan (als het goed is ;)), vind mijzelf in bepaalde situaties maar weet dat God naast mij is. Ik voel het niet altijd zo maar ik weet het wel. Ik weet ook dat ik niet moet opgeven maar het gewoon stap voor stap moet doen. Ik weet van mezelf dat ik het altijd goed moet doen, minstens op de 200% maar daar gaat het helemaal niet om. Ik kan niet meer dan mijn best doen. Zoals les geven, juf zijn? Zoals ik al eerder schreef van 1-10 tellen dat kan ik wel maar er komt wel heel wat meer bij kijken dan dat. Dus ik moet leren dat ik wat liever voor mijzelf mag zijn en dat ik het niet op eigen kracht hoef te doen maar dat God elke seconde van de dag naast mij staat en mij helpt. Oke, dat was even een kort binnenkijken van mijn hart :)

Wat doe ik toch allemaal naast mijn werk? Nou, als ik thuiskom lig ik eerst voor zo'n drie uur voor pampus haha. Nee, hoor dat dan ook weer niet. Of ik ga gelijk door naar sport, bereid de volgende voor school voor, heb een meeting, huishouden of doe gewoon lekker niks. Elke woensdag heb ik connectgroup. Dat is een groep uit de kerk die samenkomt. We hebben eerst een gezellig en ontspannen moment en dan later komt het serieuze gedeelte. Het is altijd erg gezellig en we hebben goed en open gesprekken over God, het leven en alles wat daar bij komt kijken. Elke donderdag ga ik naar Creative Collective. Mijn favoriete avond :) Dit is avond die gaat om het het samen genieten van talenten en gaven die God ons gegeven heeft. Vision: mature artists who know their identity as sons and daughters in God. Expressing worhsip through the arts, in the local church and society.Elke keer wordt ik weer geïnspireerd en bemoedigt. En ik vind het ontzettend gaaf dat de kerk hier zoveel doet met de talenten die God gegeven heeft. Niet om het alleen voor onszelf te houden maar om te delen met anderen om ons heen juist buiten de kerk. En sinds vorige week ben ik bij het koor! Heb auditie gedaan en mocht door voor de koelkast... hahah flauw. En ik kan je wel vertellen dat het iets anders is dan het cantorij in mijn kerk in Zeist. Ik wordt hier heerlijk uitgedaagd wat betreft mijn zang talenten. Want ik weet dat God dat mij gegeven heeft maar om daar ook echt in te gaan staan is een ander verhaal. Ik hoop dit jaar daarin echt een verandering door te maken. Dit betekent elke donderdag avond twee uur zangles en voorbereiding voor zondag. Dan zondag om, ja je leest het goed, 07.00 aanwezig te zijn om in te zingen en alles weer door te nemen en met elkaar te bidden voor de dienst (dit gebeurt met iedereen die een taak heeft binnen de dienst). En dan heb ik een keer in de maand mentoring. Dit is alleen voor vrouwen. Ik heb een prachtige gemixte groep van blanken, zwarte en kleurlingen. Verschillende culturen en denkwijzen. Vorige week de eerste keer gehad en het was erg goed en gezellig. En nee het is geen grote emo gebeuren hoor mannen :) Oke, er wordt wel veel gepraat en gelachen en over emoties gepraat maar ik heb begrepen dat mannen dit ook erg goed kunnen. haha

Sorry dat je zo lang weer hebt moeten wachten op een blog. Het is lastig soms tijd te pakken en rustig te gaan zitten om een blog te schrijven. Deze blog ligt namelijk al een week klaar om verstuurd te worden... Dank jullie wel voor het lezen van mijn blog, voor jullie gebeden, gedachten, financiële steun en berichtjes. Dat doet me goed!

En ik kan het nu rondbazuinen dat ik TANTE ga worden :) :) Mijn lieve oudste broer en (schoon) zusje verwachten hun eerste kindje. Een bijzonder moment voor ons als gezin. Een nieuwe generatie dient zich aan. En dan is het toch wel even lastig om zo ver weg te zijn en dat hele proces te moeten missen... Maar ook door dat proces zijn we (voorlopig ;)) weer heen. Het is nu vooral genieten van alles foto's en filmpjes.

Zoals altijd kan ik nog wel veel meer vertellen maar ik stop er weer mee en hoop echt de volgende keer wat sneller van me te laten horen :)

Bidden

- voor meer structuur wat betreft school en privé

- voor mijn jongens: Sinethemba, Enrich, James, Asiphe en Moraiden

- niet meer voor een auto haha, wordt te duur maar een brommer zou al een uitkomst wezen! Dus graag bidden voor een transportmiddel.

Danken

- dat ik nu elektriciteit heb in mijn lokaal. Dus licht en muziek :)

- voor God die in mijn leven werkt en mij zegent op allerlei manieren

- dat ik nu in het koor zit en daar enorm van geniet!

Liefs en tot de volgende keer

Geertje

​Adres: Geertje Wibbelink, 17 Red Heart crescent, Jefrrey's Bay 6330, South Africa

Laat me even weten als je iets gestuurd hebt. Vooral als het een pakketje is. De post werkt hier niet echt lekker. Vooral nu ze aan het staken zijn...

Wil je mij steunen? Heel graag, op onderstaande rekening. Wat leuk is om te weten is dat het een ANBI rekening is dus het is belasting aftrekbaar!

Heel belangrijk zet er bij dat het voor 'Hart voor Afrika' is. Zo weten zij dat het geld naar mij toe moet!

Giften kunnen worden overgemaakt op

IBAN:  NL35INGB0001152914

t.n.v. St. Samen op de Bres, Harderwijk

o.v.v.   Hart voor Afrika

Voor meer informatie en/of vragen zie:

Altijd als eerste op de hoogte zijn? Meld je dan aan door je email adres in te vullen en dan krijg je een mail zodra ik een nieuwe blog heb, ik zou zeggen doen! ;-)

Blog: http://geertje2africa.reislogger.nl

Site Victory4All:  http://victory4all.nl/

Email: [email protected]

1. Sanne:
    5 juni 2016
    Leukleuk!! Fijn om wat van je leven te horen. Zorg goed voor jezelf meid, dan kun je pas echt voor anderen zorgen. Bid voor je! Xx
  2. Talitha:
    5 juni 2016
    Lieve tante Geertje, wat mooi om een stukje van je hart te mogen zien. Kwetsbaar en leerzaam. Je bent een pracht-vrouw en vast een super tante!! We missen je!
    Wat heerlijk om te lezen waar God je tijd mee vult en je hart en van je talenten gebruik maakt.
    Bidden voor je!
    Dikke kus, je schone zus
  3. Hendrik en Gerlinde:
    6 juni 2016
    Ha Geertje,
    Goed om wat je te lezen! Vette dingen en vette uitdagingen zeg maar... doe je best! We denken aan je. Groetjes van ons.
  4. Hinke:
    6 juni 2016
    Lieve dochter, wat weer een mooi getuigenis! ook wel een beetje lastig om te lezen dat het niet altijd makkelijk is voor je! Lieve schat, we denken veel aan je, bidden voor je en houden ontzettend veel van je! En had ik al gezegd dat ik ontzettend trots op je ben!?!?
    veel liefs, mama.
  5. Henk en Gé:
    8 juli 2016
    Sterkte meid. Houd moed. Het komt goed. Jij zit in mijn hart, Bijna elke dag denk aan jou. Wees maar blij dat je dit mag doen. Tot de volgende keer. Bedankt voor je brief.