Back to normal en een nieuwtje..... :)

Hallo allemaal,

Nou dat werd wel weer eens tijd voor een blog dacht ik zo….

Hier en daar nog vakantie volgens mij in NL? Hier zijn we inmiddels al weer volop bezig en zitten we alweer in onze derde term. De tijd vliegt hier voorbij en er gebeurt van alles.

School

Ik heb er sinds deze term een nieuw jongetje bij. Hij had vorig jaar ook al zo’n twee weken bij me door gebracht dus ik wist wel een beetje wat me te wachten stond. Hij heet Caleb en heeft het down syndroom. Hij is de enige die Engels praat dus ik praat nu helemaal een mengelmoes wat ik zelf soms ook niet mee snap haha. (ik heb ook echt moeite om logisch en goed Nederlands te typen merk ik…. Dus excuus als het niet altijd helemaal correct is) Hij begint redelijk te aarden en te wennen aan de strenge regels van juf Geertje ;) en is wel een van de slimmere jongens van mijn klas. Dus ik heb nu zeven jongens in totaal en ze houden me nog steeds lekker bezig. Elke dag is weer anders zoals vandaag: Jason spuugt de klas eronder binnen (helaas) en daarna nog drie keer (waarvan nog een keer binnen…) dus ik besluit dat dit arme jong naar huis moet. Maar ja dan ben je dus in Afrika en niet in Nl. Jason heeft geen ouders meer en woont bij zijn oma die geen telefoon heeft. Ik dus op goed geluk met de auto de township in om Jason thuis te brengen. Maar nee deur is op slot en een man die buiten zit zegt dat oma bij de kliniek is en dat kan dus nog wel even duren. (mensen moet uren wachten voordat ze aan de beurt zijn. Zij waren er om 7 uur en om 11 uur waren ze nog niet geholpen…) En ja wat doe je dan? We konden wel naar binnen en ik legde Jason in bed maar het voelde niet goed om dan weer terug te gaan. Ik aan die man gevraagd of hij met mij naar de kliniek kon rijden om die oma te vinden. Dus hup man er bij in en naar de kliniek, daar oma ontmoet en ik vervolgens terug met haar dochter om Jason op te halen om die vervolgens weer bij de kliniek af te droppen. En dan weer terug naar school en orde in de chaos scheppen…. Of op een andere dag vind ik een van mijn jongens al masturberend op de toilet vloer liggen… verbind ik een meisje haar hand met drie zeer diepe snij wonden zodat het vlees eruit puil, wordt gewoon naar school gestuurd met niks geen verzorging aan de hand… of gaat een van de moeders van mijn jongens niet naar de kliniek toe om nieuwe medicatie te halen voor hem zodat hij vervolgens niet naar school kan omdat hij anders niet te handelen is…. Een van de andere jongens die zo enorm vloekt en seksuele handelingen uit wat hij geleerd krijgt van volwassen buiten bij de winkels in de township. …

Zomaar weer een paar voorbeelden waarmee ik dagelijks te maken heb en waar ik ‘uit’ kan stappen maar mijn jongens niet. Geloof me, soms vraag ik mijzelf wel eens af waar doe ik het voor, wat heeft het voor zin? Maar juist die momenten moet ik weer even stil staan en zien wat voor goeds er allemaal gebeurd en hoe deze jongens in ieder geval wel de kans krijgen om ook de andere kant te zien en te ervaren!

Dus ja ik geef ze nog maar een extra drukkie of een aai over hun bol. Ik verwen ze nog maar weer een keer met een milkshake of stoei lekker met ze (vier tegen een trouwens, dat is hetzelfde als twee uur in de sportschool kan ik je melden en dus ook veel goedkoper ;-) ) We hebben zoveel lol samen en stapje voor stapje leren ze dingen die zo waardevol zijn voor in de toekomst!

En dan heb ik nu ook een nieuwtje te melden…. :) En dat is dat ik weer naar NL toe kom! Na drie jaar in Zuid Afrika heeft God duidelijk tegen mij gezegd dat mijn seizoen hier is afgelopen en dat er weer een nieuw hoofdstuk gaat beginnen in Nederland. Ik ben er heel enthousiast over en ben er voor mijn gevoel weer klaar voor om terug te komen en ben benieuwd wat God allemaal in petto heeft. Is het dubbel? Ja zeker! Het idee dat ik ‘mijn’ jongens moet ‘achterlaten’ vind ik heel erg pittig. Dat ik na drie jaar moet afscheid nemen van goeie vrienden nee daar zit ik niet op te wachten. Maar voor alles is er een tijd en God kent mij en heeft nu zeer op tijd gesproken zodat ik nu ook de tijd heb om me langzaam een beetje te gaan losweken van mijn jongens en van JBay en alles wat daar bij komt.

Wat ik al zei de tijd vliegt voorbij dus ik doe mijn best om het hier bij te benen en nog alles te pakken wat er nog te pakken valt maar vooral om nog lekker tijd te spenderen met mijn jongens! :)

Nogmaals weer dank voor wat jullie doen daar in NL. Dank jullie wel voor financienen, voor gebed en interesse. Daardoor is het mogelijk om hier te kunnen zijn! Giften blijven zeker welkom ;) Ga daarvoor naar mijn website: http://www.geertjehartvoorafrika.nl

Danken

- Voor een geweldige tijd samen met mijn moeder die hier was tijdens de vakantie en dus heeft kunnen zien, voelen, ruiken, proeven en ervaren wat ik hier doe

- Voor mijn jongens die mij zoveel leren elke dag weer!

Bidden

- Voor kracht, wijsheid en energie voor de laatste maanden

- Een nieuwe juf die mijn kan gaan vervangen!!

Soentjies en drukkies van hier! Geertje :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marieke:
    28 augustus 2017
    Wat fijn dat je weer terug komt naar Nederland, ben wel benieuwd hoe je dat ervaart dat God zo duidelijk tot je spreekt. Succes met alles wat je nog wil en moet doen
    Groetjes, Marieke
  2. Henk en Gé:
    28 augustus 2017
    Wat een gewaarwording dat jij terug komt en dat voorgoed. Had ik niet verwacht. Maar dan. Wat is het vervolg. Krijg je daar een invulling voor? Ik ben zeer benieuwd. Leuk om weer iets van je te horen. Deze week heb ik nog gekeken of er nieuws was. Geniet nog zo veel mogelijk van de laatste tijd. We denken aan jou en bidden en hopen op een goede thuis reis. Veel liefs, Henk en Gé.
  3. Hinke:
    28 augustus 2017
    Ik had het gevoel dat ik even weer bij je was....sterkte lieverd! En ik ben blij dat je je nieuws nu verteld hebt, hoef ik er niet meer omheen te draaien hou je taai hè! Hou van je en heb zo'n zin in dec.
  4. Ikeline:
    29 augustus 2017
    Lieve Geertje,
    Wat fijn dat je weer naar NL komt! Voor de laatste maanden heel veel Zegen, plezier, sterkte, vrolijkheid, enthousiasme en heel veel knuffels van ons! Ro en Ike en kids