...Bijna vakantie...:)

12 juni 2015

Zo lekker gedoucht en wel na een heerlijke bergwandeling! Ja, lekker wandelen ja. Vanochtend hadden we voor familietijd een bergwandeling op het programma staan. Dus met de hele bende de quantums in en op naar de berg Lady's Slipper. Het was een heerlijke en gezellige wandeling. En ik heb er intens van genoten. Nou zullen mijn ouders en broers wel flashbacks krijgen van jaren geleden....Hun lieftallige dochter/zusje o zo blij met al die ellendige bergwandelingen.... haha :) Maar ja dingen veranderen naarmate je ouder word.(schijnt) En God dank, ik had geen last van mijn schouders, rug en knieën en voor mij is dat echt een wonder!

Zo, dus nu fris en fruitig, heerlijk zonnig weer buiten,  word het wel weer eens tijd voor een blog want ik krijg commentaar van mensen dat ze maar niks van me horen....

Tja waar zal ik eens beginnen. Ik denk maar bij de inbraak want binnen twee weken werd er weer ingebroken! Zelfde tijd, zelfde manier.Deze keer werd een van de jongens wakker en een wilde achtervolging vond plaats maar de inbreker was ongelooflijk snel en ging er nu vandoor met twee laptops en twee telefoons. Dit was niet grappig meer en de angst en onveiligheid had me goed in de greep. Het duurde ruim twee weken voordat ik weer een beetje bij het 'oude' was zeg maar. Maar goed we laten ons niet kisten hier en gaan weer verder.

School:

Ik leer zo ontzettend veel hier, op allerlei vlakken en waaronder school. De lectures zijn erg interessant en leerzaam. We hadden les van een hier bekende tv presentatrice over public speaking. Enorm leerzaam en ja natuurlijk moesten wij nu ook wat presenteren. 2 min lang praten over een onderwerp naar eigen keuze. En dan kreeg je op het eind feedback van Irene Bester. Ik deed het over Holland, dus leende de klompen sloffen van  Willie, had een mooie PowerPoint met plaatjes van Holland,  kaas om te proeven en eindige met een echte Hollandse dans... de PLop dans haha. Vet zenuwachtig maar het was leuk en kreeg veel positieve feedback terug van Irene. Het is opgenomen dus ooit kun je het een keer komen bekijken...:) Ook moesten we een boekpresentatie houden over het boek Developing the leader within you.(John Maxwell)  Ontzettend goed en leerzaam boek. Van een uur lang en dat is toch echt wel andere koek. Dan is alles in het Engels doen toch nog niet altijd even gemakkelijk. Maar goed onze groep eindigde met een 72% van de 100. Dus nog aardig goed nietwaar? Afgelopen week hadden we les over evangeliseren. En ik kom er weer achter hoeveel passie ik daar eigenlijk voor heb. Maar vooral dat het niet iets moet zijn wat je zo nu en dan doet maar dat het een lifestyle word. Dat je elke dag je oren en ogen moet openhouden voor mensen om je heen. Dat je elke dag wel kan bidden voor iemand, of gewoon een praatje kan houden, gedag kan zeggen of dat je je lunch aan iemand geeft die eten probeert te krijgen uit een afvalemmer. We gingen op woensdag er op uit. En ik heb een geweldige ochtend gehad. Hebben allerlei mensen gesproken, voor mensen mogen bidden. En ik kan iets blijven doen voor de mensen die ik hebt ontmoet. Voor dat oude dametje van 65 dat al zeven jaar dag in dag uit bij de Spar staat om mensen te helpen hun boodschappen in te laden. En die leeft van de tips die ze krijgt van mensen... Wauw dan word je even stil. En dan is het zo fijn om zo'n iemand te zegenen met jou sinaasappel en groente in een bakje. Maar ik kan haar blijven zegenen door haar te zien en te groeten en elke week een tas met eten te geven. Of gewoon af en toe mijn was naar de laundrymat te brengen om zo die drie andere geweldige mensen die ik daar heb ontmoet te zegenen. Een andere oudere vrouw voor wie ik bad gaf ik een steen mee waar ik nav ons gesprek hope op had geschreven. En ze was zo blij verrast. En ik heb nu altijd een steen en stift in mijn jaszak zodat ik dit ten alle tijd kan doen. En ik schrijf dit allemaal niet omdat te laten weten dat ik goed bezig ben. Nee, God deed mij realiseren hoe makkelijk het is om een ander te zien en te bemoedigen en hoe Hij dat ook van ons vraagt. Om altijd een mogelijkheid te zien om de liefde van God te delen. En dat is niet door altijd gelijk met de bijbel te wapperen en over Hem te vertellen. Dat begint al heel simpel hoe jij je medemens behandeld en ziet. Ik ben er enthousiast van en ik ben vastbesloten omdat voor mezelf te veranderen. Want ik kreeg zoveel terug die ochtend van de mensen die ik gesproken had, dat was zo'n cadeautje! Wil je weten hoe het is? Ga ervoor zou ik zeggen! :)

Persoonlijk:

Tsja, persoonlijk. Er gebeurt veel in mijn leven. Ik realiseerde me vandaag, terug naar huis in de quantum, hoe gezegend ik ben dat ik hier nu echt ben. Dat het geen droom is maar werkelijkheid. Elke dag is een uitdaging, elke dag wil ik genieten en leren van de dingen die gebeuren. Leuke en minder leuke dingen. Ik begin steeds meer in te zien wie ik echt ben en wat ik kan. Ik ga daar verder niet op in, dat is nog steeds in proces en jullie komen er vanzelf wel een keer achter :) Wat ik toch wel wil delen met jullie is dat ik inmiddels tien kilo ben afgevallen. Ik ben er achter gekomen dat ik glutenallergie heb. Niet leuk, erg duur maar maakt wel dat ik me beter kan richten op gezond eten. Geen suiker meer, sporten en fietsen. Doorzettingsvermogen en discipline en dan hupakee! :) Ik zie en ervaar steeds meer dat ik Gods prinses ben en dat maakt dat je anders naar je eigen leven gaat kijken. Ik ben in een omgeving met een hoop wijze mensen en met een kerk waar ik ontzettend veel (geestelijke) voeding van krijg. En het is goed, het is fijn en ik geniet er intens van. Andere kant blijft dat het nog steeds mijn grootste uitdaging blijft: wonen met 33 ja serieus kinderen!!! Oef....hoe groot het verschil is als je 26 bent of 18. Maar daar ik ga ik deze keer niet verder op in. Bid maar voor me haha. Dus persoonlijk, er gebeurt veel maar het is goed. Ik ben blij en er komt steeds meer bevrijding in mijn hart en leven! Mijn Vader is goed!

Vakantie:

Nog twee weken en dan is het twee weken vakantie! Ik kijk daar ontzettend naar uit. Ik probeer nu naar familie toe te gaan in Pretoria als het allemaal een beetje meezit. Ik wilde eerst gewoon thuis blijven om geld te besparen. Maar zoals het nu lijkt is iedereen weg en alleen in het grote huis na twee keer inbraak nee dat zit me dan toch niet zo lekker. Maar God zorgt dus daar vertrouw ik op. En dan na de vakantie nog drie dagen voorbereiding en dan Zambia!! Ik hoop daar nog steeds even een aparte blog van te maken, word dus vervolgd. En dan na Zambia ga ik binnen een week alweer op een andere outreach en wel naar Cape Town. :) Zambia is alleen voor ons als leadership. En de andere outreaches zijn voor de hele VGY. Dus er komt een zeer boeiende en mooie tijd aan.

Praktische zaken:

- Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon kunnen aanschaffen. Dus ik ben weer bereikbaar via de app voor zover dat haalbaar is hier. Internet en wifi is momenteel een grote ellende. We hebben nu een persoonlijk aantal giga toestanden gekregen. Als dat op is dan is het op. Voor ons als internationalen is dat niet prettig, want Skype bv. neemt enorm veel op. Om een lang verhaal kort te houden. Ik ben nu nog slechter bereikbaar dan voorheen....Maar goed bij deze mijn nummer: +27 826316264 Ik ben al mijn contacten kwijt dus verwacht geen app van mij, wil je me weer bereiken dan moet jij mij dus even een berichtje sturen en dan heb ik ook gelijk jou nummer weer!

- Bedankt voor alle lieve berichtjes, kaartjes, geld en gebed wat ik van jullie krijg! Ik ervaar het als een zegen en het doet me goed! Blijf het vooral doen zou ik zeggen :)

- Ik heb foto's e.geplaats, dus enjoy zou ik zeggen.

Ik hoop dat alles daar in het zonnige?! kikkerlandje wel is? Ik denk aan jullie, mis jullie (soms :)), en bid voor jullie! Mijn inspiratie is voor nu weer op merk ik dus ik ga er weer een eindje aan breien.

Gegroet gij allen en tot de volgende keer maar weer!

Liefde, Geertje

Wil je me steunen? Heel graag!

Dan kan dat eenmalig of gedurende het jaar. Dit graag op:

NL83 ABNA 0626 3823 86 t.n.v. G.H. Wibbelink, t.b.v. Road to Africa.

Alvast heel erg bedankt!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Talitha:
    12 juni 2015
    Whaaaaa...!! Geertje heeft weer een blog gemaakt. Super tof om te lezen. Wow wat een ervaringen... Mooie zegeningen meis! Blijf voor je bidden. Dikke kus
  2. Hinke:
    12 juni 2015
    wat fijn!!! weer een mooi verhaal!! en wat zie je er goed uit!!!!!
    ben blij dat het goed gaat met je, en al die leuke foto's! nu heb ik een beetje idee hoe je woont! Geniet van alles lieverd, en heel veel sterkte met alles! Je bent goed bezig!! Ga met God! Bid ook voor jou! en hou van jou! liefs, mama.
  3. Bram en Martina:
    14 juni 2015
    Lieve Geertje, wat kan jij enthousiast schrijven. Het is heerlijk om je verhalen te lezen. Ik wil je sterkte wensen met alle dingen die op je pad komen. Probeer straks ook te genieten als je vakantie hebt! Lieve groetjes Martina.
  4. Gerrit:
    14 juni 2015
    Wat fijn om weer eens wat horen, ben blij te lezen dat het goed gaat. Mooie foto's ook. Lieve dochter hou van je en sterkte met alles. Geniet je vakantie in Pt en doe ze de groeten daar. Pa
  5. Jara:
    15 juni 2015
    lieve geertje, super leuk om weer iets van je te horen! en ook super leuk om de foto's te zien! ik mis je stiekem wel een beetje... maar veel plezier en sterkte daar! we bidden voor je! liefs jara (ik mis het oppassen en de voorlees verhalen van je<3 dat vond ik altijd zo leuk!)
  6. Janneke:
    8 juli 2015
    Wat weer een prachtig verhaal Geertje en wat maak jij ontzettend veel mee.
    Leuke foto's ook. Krijgen wij er ook een beeld bij.
    Echt respect voor wat en hoe je het doet. Geweldig.
    Gods zegen bidden wij jou toe.

Dikke smok vanuit het Stadskanaal.
  7. Margamolenaar:
    13 juli 2015
    Ha Geertje,
    Even een groet uit De Brink. Ik hoop dat het goed met je gaat slanke den....Jouw vakantie is nu om? Diverse mensen uit de
    buurt zijn ook al vertrokken. Wij niet, maar blijven op de leeg
    staande huizen passen. Stel je voor dat ook op De Brink alle
    laptops en telefoons gestolen worden. Neeee Geert, dat laten
    we niet toe hoor. Verder niet zo veel spannends te melden.
    Het weer is soms on- en vaak heeelhollands....
    Denk aan je hoor, groetjes van Marga.