Ek het hom! :), Zambia en ik ben een gezegend mens!

Hallo allemaal,

Nog een paar uur en dat zitten we in de quantum op weg naar Zambia! Vier dagen reizen, holadiee :) We hebben er allemaal ontzettend veel zin in en zien uit naar wat God gaat doen zowel in de levens van de mensen die we gaan ontmoeten als in ons eigen leven. Want dat die zal veranderen dat staat voor ons vast. Maanden van voorbereiding, praktisch en spiritueel zijn hier aan vooraf gegaan. En wij zijn het eerste jaar dat zelfstandig al het geld heeft binnengehaald wat nodig is om te kunnen gaan! We hebben heel wat acties gehouden om dit te kunnen voor elkaar te krijgen maar bovenal zien we allemaal Gods Hand en Zegen hierin. Nu zijn we bezig met alle laatste voorbereidingen. Willen jullie voor ons bidden? Want zonder Hem zijn we nergens ook niet met een outreach, dan juist zijn we van Hem afhankelijk. Denk aan: de reis, de grens, het contact met de kerk en scholen, gezondheid, veiligheid, geen taalbarrière enz.

Voorlopig ben ik niet echt bereikbaar. We zijn tot en met 30 juli weg, dan ben ik een paar dagen thuis en ga dan door naar Capetown voor een andere outreach. Verwacht dus voorlopig geen contact. (alhoewel jullie dat al wel gewend zijn van mij....:))

Vakantie was heerlijk. En ik ben heel blij dat ik toch de beslissing heb gemaakt om echt even weg te gaan. Dankzij mijn lieve familie was dit mogelijk die goed voor me hebben gezorgd. Op de plaas (hele hele grote boerderij) heb ik een geweldige tijd gehad. Op facebook kun je twee foto's zien. De anderen zullen later komen. Maar ik heb op een buffel gezeten, moterbike gecrost, en ik heb mijn eerste vlakvark geschoten!! Na acht uur in een mast te hebben gezeten is het gelukt. Between the eyes. dus het beste schot wat je maar kan hebben :) Ja ik ben wel trots op mezelf :) Het was heerlijk om van de natuur te genieten, van alle mooie beesten en van mijn familie.

Second term hebben we inmiddels afgesloten en ik mag door voor de derde :). Dit was een lange term waarin we ontzettend druk zijn geweest. Waarin ik weer ontzettend veel heb geleerd en genoten. Ik merk bij mezelf dat ik mezelf soms echt moet dwingen om een blog te schrijven. Doordat ik zo druk ben, in een heel ander leven en soms (heel eerlijk) gewoonweg geen zin heb. Ook voor deze blog heb ik nu dus weinig tijd. Sorry daarvoor, want ik begrijp van mijn ouders dat er regelmatig mensen naar mij vragen. Het doet me goed en ik merk dat ik niet altijd door heb dat ik blijkbaar toch wel een beetje gemist word... ;) Ik zal proberen me leven te beteren en de komende maanden wat meer van me te laten horen!

Ik wil ook graag voor persoonlijk gebed vragen. Ben sinds ik terug ben van vakantie niet lekker en vooral vandaag voel ik me echt ziek. Graag gebed voor fitheid, geen rugpijn en nieuwe energie. Ik merk echt dat de duivel er bovenop zit om me onderuit te halen. Want de outreach is iets waar ik zo enorm naar uit heb gezien, dat heeft mijn hart en mijn passie!

In de afgelopen vakantie liet God me zien hoe gezegend ik ben. Hoe makkelijk ik vaak kijk naar de dingen die ik niet heb, of naar dingen die ik niet weet of waar ik me zorgen over maak. En dan is het soms moeilijk om daar omheen te kijken, door heen te prikken en eens heel bewust na te denken aan wat God allemaal wel geeft en doet voor mij. Hier zo maar een paar dingen. En ik kan je zeggen het doet een mens goed om zo nu en dan hier eens flink over na te denken en dan God te bedanken voor alles wat Hij geeft!

Ik ben een gezegend mens omdat:

- ik lucht heb in mijn longen om te ademen

- ik hier in Afrika mag zijn

- ik elke dag eten en drinken heb

- ik vandaag zo kon genieten van de zon en de natuur

- ik twee lieve ouders heb die me steunen no matter what!

- ik financiële steun krijg van mensen

- ik een geweldige familie hier heb die me steunen en van me houden

- ik naar de kerk kan gaan in alle vrijheid

- ik het voorrecht heb God te kennen en te mogen weten dat ik zijn prinses ben

- ik weet dat ik thuis een heleboel mensen die om me geven en me steunen

- ik....

En ik kan zo nog wel even door gaan. Ik heb het voornemen om in ieder geval elke dag een positief ding op te schrijven wat ik van God heb ontvangen. Om zo ook op die simpele manier steeds meer en meer God te vertrouwen en om te kijken naar alles wat God geeft en steeds minder te kijken naar de dingen die ik niet heb of weet.

Lieve mensen dit is het weer voor nu, ik ga nu eten, laatste dingen inpakken, schoonmaken, douchen en dan lekker naar bed want morgen om 04.30 zal de wekker gaan en dan op naar Zambia! :)

Een lieve groet vanuit JBay,

Geertje

Wil je me steunen? Heel heel graag! Dan kan dat eenmalig of gedurende het jaar. Dit graag op:

NL83 ABNA 0626 3823 86 t.n.v. G.H. Wibbelink, t.b.v. Road to Africa.

Alvast heel erg bedankt!!!

1. Lisa:
    Lieve leuke Geertje,

Wat een mooie positieve berichten!
    Veel zegen en plezier gewenst!

Liefs Lisa
  2. Jan:
    Lieve Geertje,

Wat geweldig om te horen dat God zo goed voor je zorgt. Blijf dicht bij Hem en wees jezelf. wat beleef jij een avonturen zeg.

je bent als klei in de hand van de Pottenbakker.

Liefs Jan
  3. Gert:
    He zussie,

Geniet van je trip naar Zambia! We zullen voor je bidden. Zo langzamerhand weet ik niet of ik je nog wel herken als je terugkomt. We kijken er naar uit om je weer te zien.

Kusje Gert
  4. Talitha:
    Hey meis,

Wat een toffe uitdaging staat je te wachten en hoe dapper ga je daarop af. Je bent in onze gebeden en we genieten van jouw zegeningen.

Dikke knuffel en zegen,
    Je (schone) zus
  5. Hinke:
    15 juli 2015
    Allerliefste dochter,
    toch nog een Blog!!! goed van je! lieverd, veel plezier, sterkte, geniet van alles, en ga met God!! vertrouw op Hem, Hij zal het maken!!! Hou van je, liefs, mama.
  6. Henk en Gé:
    10 augustus 2015
    Lieve naamgenoot: Heel veel succes, sterkte met alles en pas goed op jezelf. Gods zegen gewenst. Henk en Gé.