Het gaat veel te snel, veel te snel....!!!!!

Hallo allemaal!!

De tijd gaat zo enorm snel ik kan het amper bijbenen... Nog maar 14 weken en dan is het jaar over! De weken vliegen hier voorbij. We zijn nog steeds druk maar het word een beetje anders. Iedereen merkt dat het jaar nu snel eindigt en daarmee komt ook het afscheid... Maar goed daar gaan we het nu niet over hebben, eerst maar eens vertellen over Cape Town.

Cape Town: het was geweldig, we zijn zo enorm gezegend de hele outreach door, werkelijk waar ongelooflijk. Het voelde meer als een vakantie dan een outreach. Dit was sowieso een andere outreach dan die van Zambia. Deze keer waren er studenten mee van elke andere school. Dus we hadden een mooie gemixte groep en het is leuk om de andere studenten op deze manier beter te leren kennen. Tijdens deze outreach bezoeken we scholen en vertellen we wie we zijn, wat we doen (VGY gap year) en delen onze persoonlijke testimony's, doen we praise and worship, Ook bidden we met studenten als ze willen en chillen we met ze. Het lag er aan hoeveel tijd we hadden op elke school en welke dingen we dan deden. Soms hadden we echt maar 15 min en dan is het voorstellen, een testimony en gaan maar weer. En misschien vraag je je dan af wat voor nut heeft het dan om naar een school te gaan en iets te delen van wat God doet in ons leven? Dat vroeg ik mijzelf soms ook af. Maar toch heb ik gezien dat je zelfs met 15 min je een impact kan hebben in iemands leven. En dat is dan toch echt door wat je deelt in je testimony en dat je deelt hoe God werkt in jou leven. Want er zijn altijd studenten die zich herkennen in een testimony en die bemoedigt worden door wat ze horen van ons. En vooral als we meer tijd hadden en ik zag hoeveel studenten er interesse in hadden om een gesprek aan te gaan, om te bidden of om meer te weten over het gap year. En wij zien welke zaadjes we gepland hebben maar we mogen God erop vertrouwen dat Hij de rest doet. Dat er een tijd komt in hun leven dat er gezaaid kan worden. Maar dat het powerfull is daar ben ik van overtuigd! We gingen precies een week. We reden door de gardenroute en het is prachtig! Dat is het voordeel van rijden dan zie je veel van de prachtige natuur! Op maandag vertrokken we om 05.15 omdat we rond acht uur al bij de eerste school moesten zijn. Die maandag hebben we vijf scholen bezocht en dat was allemaal op plekken voor Cape Town. De rest van de week hadden we of een school of twee op een dag, of een dag vrij, of een avond met een bijbel studie van een kerk. Zo over het algemeen was het vrij chill. En wat ik al zei we zijn enorm gezegend. We hebben in een bed kunnen slapen, iedere keer is er voor ons gekookt! (We hadden ons eigen eten mee maar dat hebben we niet aangeraakt) En niet zo maar eten nee het meest lekkere eten wat ik heb gehad in het hele jaar haha. De eerste twee nachten verbleven we bij ouders van een van de studenten. En de rest van de week verbleven we in verschillende huizen. Ik zat met drie andere meiden in een gezin met drie dochters en een zoon. En we zijn verwend. Het maakte niet uit hoe vroeg we weg moesten de vader maakte elke ochtend ontbijt voor ons en wat voor een ontbijt! Joh, iedereen is gegroeid in die week en dan niet alleen maar op spiritueel gebied.... :) En een avond kwamen we redelijk laat thuis en we hadden al gegeten maar we moesten en zouden even proeven wat de vader had gemaakt. Een compleet tweede diner kan ik je melden en nee werd niet gehoord.... Maar het was super om zo gezegend te worden. Het maakte me bijna een beetje ongemakkelijk. Meer een vakantie dan een outreach, goed en veel eten, een heerlijk bed en douche. Maar aan de andere kant het was iets wat God aan ons heeft gegeven, iets om dankbaar voor te zijn. En misschien had deze groep het juist nodig. Ik had bv erg veel tijd om na te denken, om te luieren. mmm niet altijd makkelijk. Som is het gemakkelijker om altijd maar bezig te zijn, maar soms is het beter om even stil te zijn en niks te doen en om te luisteren naar wat God je wil vertellen. Om tijd door te brengen met je Vader. Deze outreach heeft me weer heel veel andere dingen gegeven dan in Zambia en ik ben er dankbaar voor. En een ding wat ik zeker weten wil is te doen wat deze gezinnen voor ons hebben gedaan. Dat als ik later nog wat groter ben, die miljonair gevonden heb en een eigen huis heb dat ik mijn huis kan open stellen voor mensen zoals wij of wat dan ook maar iig om een zegen te zijn voor anderen. En dat kan je al heel gauw. We hebben veel gezien van Cape Town, van de natuur en van een andere deel van Afrika. Een Afrika dat veel welvaart heeft, dure grote auto's en huizen bijv. Maar toch naast dat vele welvaart zie je ook de extreme armoe, de grote en vele sloppenwijken. Dat kindje zonder schoenen, een man bedelend op straat, een vrouw starend voor zich uit zonder enig leven in haar ogen. Het is er allemaal, armoede, rijkdom, geluk, ellende. Het opent mijn ogen iedere keer weer. En het maakt me iedere keer weer dankbaar voor wat ik heb. Ik ben echt een gezegend mens!

Zo voor mij zijn de outreaches klaar, geen gereis meer de rest van het jaar. Ergens ook wel lekker moet ik zeggen. De komende weken hebben we nog een aantal grote projecten liggen. Projecten die we zelf helemaal moeten organiseren. Ik zit in het graduation team. Dat word me een avond. Maar daarover mee een volgende keer :)! En sinds gisteren ben ik housecaptain.... Maar ook daarover de volgende keer meer. Vandaag geniet ik van een intens heerlijke en zonnige dag na bijna twee weken van grijs ellende en regen... De zomer komt eraan! :)

Lieve mensen ik hoop dat alles goed gaat met iedereen en ik bid jullie Gods Zegen en liefde toe!

Liefs Geertje

Wil je me steunen? Heel erg graag! Dan kan dat eenmalig of gedurende het jaar. Dit graag op:

NL83 ABNA 0626 3823 86 t.n.v. G.H. Wibbelink, t.b.v. Road to Africa.

Alvast heel erg bedankt!!!

1. Hinke:
    5 september 2015
    Lieve dochter, wat weer een mooi verhaal over gezegende dagen! Wat fijn dat jullie dat zo mochten ervaren en dat iedereen weer veilig terug is! Geniet maar weer van de komende dingen en vooral veel sterkte met de voorbereidingen van The Graduation! I will be there!!!!! Love you! mama.
  2. Els:
    Ha Geertje,
    Wat een heerlijk enthousiast verhaal! Bij iedere zin kun je zien dat je helemaal onder de indruk bent van Gods goedheid en zegeningen en wat Hij allemaal voor moois doet in jouw leven en bij de mensen die je ontmoet.
    Ik wens je heel veel zegen en groei en plezier en dat je nog meer van Gods goedheid mag genieten!
    Hartelijke groeten, Els
  3. Wilma:
    5 september 2015
    Heerlijk! Genieten Greetje! Weer goed om te lezen, en al gaat de tijd snel, gewoon elk moment intens genieten! graduation, mooi team! Housecaptain, pittige week?! Ik ben benieuwd, ik ga je ff zien in okt! :-) Geniet van de lente!! X!
  4. Gerrit:
    Ha dochter,
    Dat zijn weer vele belevenissen en ervaringen die je hebt opgedaan.Geniet nog maar van het laatste kwartaal. en sterkte met de graduation voorbereidingen. love you.
    xxx pa
  5. Gert:
    6 september 2015
    He Zussie,

En niet eens vertellen dat je stiekem je haar hebt geverfd... Had ik al gezegd dat je een mooie sterke vrouw bent en dat ik trots op je ben? Geniet van de komende tijd. Denk eraan: God geeft je alles op de juiste tijd, ook dit gapyear en alles wat erbij hoort. Ik bid voor je.

Kus

Gert
  6. Talitha:
    7 september 2015
    Hey meis,
    Hey meis,

Fijn om weer wat te lezen, een mooie blog. Bijzonder wat de tijd en je ervaringen met je doet. Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat de tijd door je vingers glipt. Het lijkt me zo heerlijk om je van heel dichtbij te kunnen zien....en knuffelen. Ik vind het ook super gaaf om je bemoedigende en dankbare blogs te lezen en daarvan te genieten...
    Geniet van deze tijd!

Kus