Inbraak.....

Hallo allemaal,

Even een kort berichtje.

Vannacht is er ingebroken bij ons in het huis. Ze hebben een hoop spullen meegenomen: laptops, een auto, fiets, telefoons, ipads, portemonnees, handtassen enz.

Ook ik ben mijn telefoon, mijn camera en mijn handtas kwijt. Ik had net gepind dus er zat een hoop geld in mijn portemonnee....Thank God dat ze mijn portemonnee hebben achtergelaten met al mijn passen er in. Ook mijn laptop die naast mijn telefoon lag hebben ze niet mee genomen... Je kan me dus niet meer bellen, smsen of appen!

Het hele huis was in lichtelijk paniek maar wat is het dan eigenlijk fijn om te weten dat er een God is die zoveel machtiger is dan diegenen die bij ons hebben ingebroken. We hebben met elkaar gebeden, we hebben voor de inbrekers gebeden, ze vergeven... Ik kan het nog niet, ik ben boos en verdrietig. Ze hebben persoonlijk dingen van me afgenomen, foto's, herinneringen. Tja dat geld is jammer en ook zo met de telefoon en camera maar dat materiaal. We leren nu zoveel over vergeving en being offended. En dat je leer je nu wel. Vertrouwen op God en hun vergeven. Ze hebben geprobeerd de telefoons te traceren en de inbrekers een sms gestuurd met Jesus loves you!.... Zo ja de spirit is goed. Er is verslagenheid maar iedereen is wel redelijk positief.

Zo nogmaals, ik ben telefonisch voorlopig niet bereikbaar. Mailen kan dus GELUKKIG wel! :)

Wil je ook mee danken dat we bewaard zijn gebleven want dat had ook heel anders kunnen aflopen!

Wil je voor ons bidden. Voor rust in de nacht (want het is echt een naar idee te weten dat er mensen in je kamer zijn geweest terwijl je slaapt, ze drugs hebben gebruikt zodat je niet wakker word) en dat we ons vertrouwen op God stellen want bij Hem is alles mogelijk!!

Lieve groet,

Geertje

1. Jan:
    7 mei 2015
    Dag lieve Geertje, wat intens vervelend en beangstigend. Maar ook wat een God is Hij.. veel kracht en sterkte en we bidden met jullie mee.
  2. Sanne:
    Pff dat is schrikken!
    Sterkte
    xxxxxxxxxx
  3. Talitha:
    Hey lieve Geertje,

Tjonge pittig zeg!! En gelijk ook bijzonder hoe jullie ermee om zijn gegaan. Sterkte om hiermee verder te gaan. We bidden voor je!

Dikke kus
  4. Ria steinfort:
    7 mei 2015
    Dag Geertje, wat een heftig verhaal. Ik hoop voor jullie dat ze de daders nog vinden en dat je misschien je spullen nog terug kunt krijgen.
    We bidden je Gods nabijheid toe. Veel sterkte liefs Ria
  5. Wilma:
    7 mei 2015
    He, wat ontzettend vervelend voor jullie en schrikken natuurlijk!!! Zo jammer he, maar goed om te horen dat jullie ok zijn! Laat je er niet door beïnvloeden en ik bid voor bescherming van jullie gedachten! Liefs!
  6. Margamolenaar:
    8 mei 2015
    Ha Geertje, Wat een verhaal....Wat schrikken....Kennelijk moeten we 'het' vaak zó leren: Levend 'midden in de wereld' en dan ontdekken: 'en wat doe jij, hoe ga jij met dingen om'. Niet
    mis hoor Geert! Vorming tot hoe we zijn bedoeld is een pittig proces, vooral moeilijke dingen lijken daar het meest toe bij te
    dragen......
    Dag Geertekind, de groeten van Marga.
  7. Ingrid:
    9 mei 2015
    Jeetje Geertje, ik ben een hoop leeswerk van je aan het inhalen! Maar dit laatste is niet misselijk, echt schrikken en waardeloos dat het gebeurd. Maar gelukkig is het materie en zijn jullie safe.
    Sterkte en daarnaast ook plezier en kracht met alles waar je mee bezig bent. Dikke hug, ingrid
    Ps ik reageerde ook op een eerder stuk van je maar neem aan dat je daar een seintje van krijgt van 'meneer reislogger'!!
  8. Jara:
    10 mei 2015
    Lieve Geertje, wat balen en schrikken zeg... veel succes en sterkte. God zal je beschermen! xx jara
  9. Age en Esther:
    11 mei 2015
    Echt heel vervelend allemaal! Bijzonder hoe jullie daar mee om gaan! Sterkte verder en Gods zegen!
  10. Hendrik en Gerlinde:
    25 mei 2015
    Hey zus!
    Wat een ellende allemaal, helemaal dat het 2 keer in 2 weken tijd gebeurt. We snappen dat het geen veilig gevoel geeft!
    Hoe is het verder? Lukt het allemaal een beetje met het programma, en het sporten in de ochtend?

Groetjes Hendrik en Gerlinde!

ps. kun je een paar foto's online zetten? we zijn benieuwd hoe het eruit ziet.
  11. Sanne:
    26 mei 2015
    Ik mis je verhalen!!!
    Hoe is het met je?
    Heb je mn kaartje gehad?
    xxxxx
  12. Margamolenaar:
    26 mei 2015
    Ha Geertje,
    Even een groet vanaf De Brink. We hebben even niets van je
    gehoord, maar we hebben hier bijna een elfstedentocht kunnen
    houden hoor gelukkig is het nu dooiiiiii. Nee Geert, geen warm
    Afrikaans weer in het Nederlandse, al hebben we wel al mooie
    warme dagen gehad. We denken aan je hoor Geert en zien uit
    naar 'berichten uit Africa'.....Daag, Marga.
  13. Henk en Gé:
    31 mei 2015
    Lieve Geertje, wij komen net uit de kerk en hebben avondmaal gevierd. Wij hebben gebeden voor de vervolgde christenen. ik kwam jou afscheidsbrief tegen en dacht even iets ter bemoediging sturen. Heel veel moed en vertrouwen. Eén ding staat vast, God zorgt in moeite en verdriet. Liefs Gé en Henk.
  14. Margamolenaar:
    12 juni 2015
    Ha Geertje,
    Nou, wij winnen het bijna van Zuid Africa hoor, het
    is hier wel 100 graden Celsius, dus..........wij zijn niet meer
    jaloers op je!! We kijken steeds op je blog, maar we komen niet
    verder dan het avontuur van degenen die we hopen nog eens
    tegen te komen, maar dan met goede intenties. Geertje, we
    praten over je en zijn betrokken bij je hoor. Kusvanmarga.