Uw naam is Ik ben en Ik zal er zijn

23 januari 2016

Proverbs 3: 5-6                                                                                                    Trust in the Lord with all your heart; do not depend on your own understanding. Seek his wil in all you do, and he will show you which path to take.              Spreuken 3: 5-6                                                                                                 Vertrouw op de Heer met heel je hart, steun niet op eigen inzicht. Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg

Een wandeling in het bos alleen met je Vader kan soms heel verhelderend werken….

4 weken ben ik nu alweer thuis in Nederland en ik kan nu wel zeggen dat ik ´geland´ ben. Het heeft even geduurd om, van het zeer warme Afrika naar het koude en grijze Nederland, die omslag te maken. Van een jaar waarin alles voor je gepland wordt naar een tijd van veel ´vrije´ tijd. En ook om in die weken nu hier in Nederland jezelf eigenlijk weer goed tegen te komen op allerlei manieren.

God is ook hier erg met mij bezig en vormt mij meer en meer. Ook al dwaal ik vaak weer bij Hem vandaan en vallen dingen mij lastig, Hij blijft waar Hij is en Hij wacht rustig op mij totdat ik weer bij Hem terug kom.  Hij maakt zich niet druk als mijn plannen en doelen wat anders lopen dan dat ik wil. En doordat ik soms zo bezig ben met mijn eigen doelen en plannen zie ik soms niet helder meer wat God van mij wil. En ben ik lekker alleen aan het ploeteren in plaats van het loslaten en overgeven aan God.

Dus dan kan je heel druk bezig zijn met dingen die niet goed gaan:

• Vier uur in de rij staan bij de ambassade om formulieren op te halen voor het visum en vervolgens er thuis achter komen dat het de verkeerde zijn…
  • Om vervolgens dus dan toch maar weer naar Den Haag te rijden om dan nu maar de goede formulieren mee te krijgen
  • Door alle en vele bureaucratie het hele traject voor een visum mij veel te langzaam gaat
  • Uren kwijt ben aan mailen, wachten, telefoneren voor de juiste papieren, antwoorden enz.
  • Zo last hebben van de kou en de grijze luchten…
  • Terug gaan in ‘oude’ gewoontes, gedrag en gedachten…

En zo kan ik nog wel even door gaan...

Om dan daar even bij stil te staan en vervolgens God liefdevol  horen zeggen dat:

• Hij mij een thuis geeft bij mijn moeder zolang ik hier in Nederland bent en we een supertijd hebben samen
  • Hij me zoveel zegent met veel lieve familie en vrienden die blij zijn mij te zien en aandacht hebben voor mijn verhaal
  • Ik financieel al gezegend ben om weer terug te kunnen naar Afrika
  • Ik een warm bed en huis heb en niet in de kou buiten hoef te staan/leven
  • Hij van me houd en ook hier in Nederland dicht bij me is
  • Ik al zoveel mooie kansen heb gehad om te delen hoe God in mijn leven bezig is en dus te getuigen van zijn liefde
  • Zijn Naam betekent Ik ben en Ik zal er zijn!!!

Ik kan soms zo vast zitten in bepaalde (negatieve) gedachten en die zorgen ervoor dat ik stop. Vooral stop met normaal en logisch nadenken en dat zorgt weer voor veel ellende kan ik je melden. (weet niet of dit herkenbaar is? En zo niet, ach ja dan ben ik maar weer uniek op mijn eigen manier…)

Dus terug in Nederland betekent toch niet helemaal even visum halen en weer terug. Nee, ik heb ondertussen in die vier weken al weer heel wat lessen geleerd. Vooral als ik kijk naar mijn persoonlijke relatie met God. Flat on my nose zoals ze dan in Afrika zeggen. Plat om mijn neus, zo vaak ben ik alweer gevallen hier in Nederland. Maar gelukkig als ik val, hoef ik niet alleen op te staan (ook al blijf ik eigenwijs en blijf ik dit proberen) nee, dan is daar mijn Vader die zijn hand uitreikt en me helpt op te staan om weer opnieuw te beginnen. Hij heeft me wat te vertellen en te leren de tijd dat ik hier ben. Het enige wat ik moet doen is er voor openstaan en Hem laten veranderen wat er veranderd moet worden.

Dat dit af en toe zeer doet? Dat ik af en toe mij trots opzij moet zetten? Dat ik geen valse bescheidenheid moet tonen? Dat ik eerlijk, open en kwetsbaar mag zijn? Ja, dat hoort er allemaal bij want dan pas kan God iets met mij doen en kan ik meer en meer gaan lijken op Hem.

Een nieuw seizoen, een nieuw jaar vol uitdagingen op verschillende vlakken. Ik ben er klaar voor!

Ik hoop dat je deze blog wil blijven volgen, dat je samen met mij op reis gaat. Om zo een klein beetje mee te proeven hoe God bezig is in mijn leven en hopelijk om te lezen hoe groot en liefdevol Hij is.

Een wandeling in het bos met je Vader? Moet je ook eens doen! Kan ik heel verhelderend zijn ;-)

Ik wens en bid je Zijn Zegen toe. Dat je Hem mag zien, voelen, proeven, ruiken en horen in alle gebieden van je leven!

Dank en bid je met mij mee?                                                                           Danken:

• Voor de vele inzichten die ik van God mag ontvangen
  • Voor alle lieve en opbouwende reacties van familie, vrienden en onbekenden. Voor liefde en support!
  • Voor Gods wijsheid, liefde en geduld elke dag weer

Bidden:

• Dat alles omtrent het visum wat sneller en makkelijker gaat
  • Dat ik voldoende sponsors mag vinden om mijn werk in Afrika mogelijk te maken
  • Geduld en vertrouwen in God.  Dat ik het vooral niet doe op eigen kracht.

Meer informatie over Victory4All:                                                http://victory4all.nl/

Wilt u mij steunen? Dan kan dit op:                                                                  NL83 ABNA 0626382386 t.n.v. G.H Wibbelink, t.b.v. Gift V4A                                (Als je me maandelijks wil steunen, wil je me dat dan even laten weten? Alvast bedankt!)

Vragen? Mail me gerust op:                                            [email protected]

Lieve groet, Geertje

1. Hinke:
    25 januari 2016
    Lieve dochter, zo blij met je blog! en dat we het zo goed hebben! en zo dankbaar voor onze Vader! die zorgt en er altijd is!!!!
  2. Margamolenaar:
    26 januari 2016
    Ha Geert,
    Gelezen! Schiet me in gedachten: Wentel uw weg op de Here en Hij zal het....maken.

De buurvrouw.....
  3. Talitha: