School is weer begonnen!!!

16 januari 2017

Joshua 1: 9, This is my command, be strong and courageous! Do not be afraid or discouraged. For the Lord your God is with you wherever you go!

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik alweer 1 week en dag in het warme Zuid Afrika te vinden. Want warm is! De eerste schooldag begon al met ruim 35 graden… En dat was te merken, te voelen en te zien….;) dus hoog tijd voor de eerste blog van het nieuwe jaar 2017!!!

Korte terugblik van mijn ‘vakantie’ in Nederland: wat was het heerlijk om weer even terug te zijn in het zeer koude kikkerlandje. Wat heb ik genoten om familie, vrienden en kennissen weer te zien en te spreken. Maar vooral om het mooiste, prachtigste, liefste, stoerste, grappigste en knapste neefje van de wereld te ontmoeten in het echt! Ik wist niet dat je zo verliefd kon zijn ;). Ook was het goed om te kunnen delen van het werk wat ik doe en om gewoon  lekker te genieten van het vrij zijn. En dan komt zo zachtjes aan de tijd om afscheid te nemen… :( hoe vaak ik het ondertussen toch al heb moeten doen het went maar niet en het wordt er ook niet makkelijker op. Met overgeven in de nacht, stront misselijk in de auto stappen, sneeuw op de dag van mijn vertrek  en een te zware koffer, uitgezwaaid door paps, mams en grote broer  plof ik dan uiteindelijk toch neer in mijn zachte zitje en kijk de volgende tien uur films…Ik heb al met al een goede reis gehad en werd warm onthaalt door mijn twee nieuwe huismaatjes :)

En dan nu het nieuwe school jaar: ik kwam zondag aan en moest me maandag gelijk melden op school om acht uur… ja ik was best wel een beetje zielig hoor hahah ;) De eerste twee dagen waren alleen voor de staff en woensdag begon het echte feest! Wat was het heerlijk om al mijn jongens weer te zien en te knuffelen. Ik was weer helemaal gelukkig en in mijn element. Helaas moet ik dit jaar ‘afscheid’ nemen van Sinethemba. Hij is nu in de Xosa klas die we sinds dit jaar hebben. Voor hem heb ik twee nieuwe jongens terug gekregen. Lucio is een jongen met veel gedragsproblematiek maar is qua school niveau veel verder dan mijn andere jongens. Dus daar ligt voor mij de grote uitdaging van dit jaar. Hem eigenlijk apart les geven. Ik moet mij meer gaan verdiepen in rekenen, schrijven en taal en hoe dit op een juiste manier over te brengen en dan tegelijkertijd mijn andere (B) engeltjes ook nog bezig zien te houden… Ik heb dit idee zelf aangezwengeld en vertrouw erop dat ik samen met de Heer een heel eind ga komen.

De jongens houden mijn in ieder geval lekker bezig kan ik je melden. Ze zijn heerlijk bezig met hoever ze ook alweer konden gaan, wanneer juf haar grenst bereikt heeft en hoe het ook alweer werkt als je weer naar school moet…. ;)

Voor mijzelf merk ik dat ik nog bezig ben met ‘landen’. Wennen aan mijn nieuwe huismaatjes en hun structuur, om  weer in het school leven te duiken, hoe ook alweer om te gaan met het warme weer en om weer te settelen in Jbay. Als ik mijzelf daar dan ook wat tijd voor gun moet het helemaal goed gaan komen ;)

2017! De Bijbelse betekenis is: Complete Victory. Ik ga er voor dit jaar. Ik weet en vertrouw erop dat God mooie dingen gaat doen met mij en voor mij en door mij. Ik wil gaan voor complete Victory in welke gebied dan ook! Ik sta open voor nieuwe uitdagingen, om weer meer over mezelf en anderen te leren. En uiteindelijk om nog meer en meer van Gods liefde uit te delen en dat ene kleine stralende lichtje te zijn in deze donkere wereld!

Bid je mee?

Danken:

-          Voor een goede en veilige reis en aankomst

-          Voor mijn nieuwe woonplek en dat ik nu al zoveel zegeningen daarin heb                mogen ervaren

-          Voor mijn nieuwe klas van 7 geweldige jongens

Bidden:

-          Voor wijsheid, geduld, passie en vooral boel veel liefde voor mijn jongens

-          Het mezelf tijd geven om mijn plekje hier in JBay weer te vinden

-          Voor een auto! Bid en vertrouw je mee dat God mij hiermee zal zegenen?

Voor alle ander e informatie zie mijn website: http://www.geertjehartvoorafrika.nl/

Hier vind je ook informatie voor als je mijn financieel wil steunen. Ik ben nog niet aan mijn maand bedrag dus alles is welkom! :)

Zegen en tot de volgende keer!

Liefs Geertje

1. Janneke:
    Mooi verhaal Geertje!
    Geniet van "je jongens" en met De Heer naast je komt het goed......hoe dan ook.

XXX vanuit Stadskanaal.
  2. Klaske:
    Lieve Geertje,
    Wat fijn dat je weer veilig bent aangekomen. Pittig hoor, dat je gelijk moest beginnen Ik wens je veel sterkte om je draai daar weer helemaal te vinden! En natuurlijk heel veel wijsheid, energie, inspiratie en plezier voor je mooie werk.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van je tantetje
  3. Hinke:
    18 januari 2017
    lieve dochter! je zit weer op je plekje! fijn om weer wat van je te horen! zet 'em op hè!
    we denken aan, houden van en bidden voor je! heel veel liefs van mama.
  4. Wilma:
    23 januari 2017
    Ha geertje! Je zit alweer op je plek! Gaaf! En wennen lukt van weer snel daar! Blijf lekker leven dag bij dag! En geniet! ❤