Take courage, step out!

23 november 2016

The faithful love of the LORD never ends! His mercies never cease. Great is his faithfulness; his mercies begin afresh each morning. I say to myself, “The LORD is my inheritance; therefore, I will hope in him!” Lamentations 3: 22-24

Zo lang niet geschreven, zoveel gebeurd, zoveel te vertellen, waar te beginnen?

Maar bij het eind deze keer :) Want nog maar 4 nachtjes slapen en dan zet ik weer voet op Nederlandse bodem. Ik zie er enorm naar uit om iedereen weer te zien en te spreken!

Misschien hebben jullie het al zien aankomen… want ja wat ga ik doe volgend jaar? Maanden ben ik hier al mee bezig geweest en heb ik er voor gebeden en over gepraat en nagedacht. God heeft me zo’n drie weken een duidelijk antwoord gegeven en tot mij gesproken. Het was tijdens een preek en de spreker sprak over Petrus die over het water liep. En op een gegeven moment zei hij: take courage, step out of the boat. When Jesus says "take courage" he's about to give you the power, the enabling and the grace to step onto all that He's called you into! En op dat moment kreeg ik zo’n rust in mij en ik wist dat ik zou terug komen in Zuid Afrika in 2017. Mij werk is nog niet klaar hier in Jbay. Ik heb er ontzettend veel zin in. Zie er naar uit om nog een jaar te spenderen met mijn jongens. Om hun nog beter te leren kennen en hun nog meer een kans te geven om Jezus liefde te laten zien en voelen. En God is bezig om mij te overweldigen met Zijn goedheid! Mensen hebben mij al toegezegd dat ze mijn nogmaals een jaar gaan sponsoren, mensen die aanbieden om me te helpen om alle financiële dingen rond te krijgen en ik heb alweer een nieuwe prachtige woonplek gevonden voor R100 minder dan nu! :) Ja dat bedoel ik nou, ik ben en blijf een echte Nederlander. God laat voor nu op allerlei manieren zien dat ik terug moet komen en Hij opent allerlei deuren voor mij en zegent mij enorm! Dus voel jij het in jou hart om mij volgend jaar (weer) te ondersteunen zodat ik wederom weer dit geweldige werk kan doen, dan heel graag!

Even een korte terugblik van de afgelopen maanden

Het gaat goed met mijn mannen. Ik heb nu voor de laatste paar maanden zes jongens in mijn klas. Dit blijft ook zo volgend jaar. Het is een heerlijk stel en ik geniet intens van ze. Ik heb ze op mijn verjaardag mee genomen naar het strand, wat hebben zij genoten en ik nog zoveel meer. Daarna lekker cupcake en ijsje eten. Waar dit soort dingen voor ons normaal zijn is dit voor hun het ding van het jaar en praten ze er nog steeds over. Ik heb ook een ouderavond gehad en dat is zeer interessant. Heb in de avond nog ouders terug gebracht in de sloppenwijken haha. Ook hebben we onze Rainbow concert gehad. Wat hebben de kinderen het geweldig gedaan! :) mijn hart die barstte uit elkaar van trots. Ook de rapporten mogen niet ontbreken en door al die dingen kan ik mij nu toch echt wel juf gaan noemen dacht ik zo :) Veel meer over mijn werk ga ik vertellen tijdens een presentatie, dus hou Facebook of mail in de gaten!

Haak nog niet af…

Zoals ik wel eerder benoemd heb waren er veel nieuwe dingen dit jaar. En hoewel ik van uitdagingen hou, ben ik ook wel erg gesteld op mijn vaste routine. Maar ook dit jaar was anders en heb ik vele uitdagingen gehad. Door vele verschillende dingen kwam ik in een depressie terecht. En een paar maanden van wederom  ‘gewoon overleven’ volgde. Ik wilde er niet aan toegeven, niet nog een keer en ik moest toch gelukkig zijn want ik leefde toch mijn droom?! Hoe vaak ik ook wel niet gedacht heb of ik wel op de goede plek zat en of ik dit wel kon en blablabla. En meer en meer trok ik mijzelf ook terug van God. Ik begreep Hem niet, zag Hem niet, hoorde Hem niet en ik schaamde me teveel. Ik was het niet waard om in Zijn nabijheid te zijn. Totdat Hij in korte tijd op verschillende manieren mij liet zien hoeveel Hij van mij houd, hoe ik hier op mijn plek zit en ik gewoon bezig ben met een intens persoonlijk proces waarin God zo enorm bezig is om mij  meer en meer klaar te stomen voor wat Hij voor mij in petto heeft. Hij reikte Zijn hand constant naar mij uit en ik opende eindelijk mijn ogen en pakte Zijn hand en wederom trok Hij mij uit een donker en diep gat. En sinds een paar weken gaat het echt goed met mij, ben ik gelukkig en overweldigd bij Gods liefde en genade. ‘His mercies are new every morning’ en dat laat Hij zien en merken. Misschien vraag je je wel af waarom ik dit allemaal deel? Ik merk steeds meer en meer in deze wereld dat zoveel mensen op zoek zijn naar zichzelf, naar geluk, meaning of life ect. Maar bovenal denk ik naar liefde, geborgenheid, gewenst voelen, geaccepteerd worden. Maar hoe moeilijk is dat als we in een wereld leven waar alles draait om geluk, uiterlijk, welvaart ect? Maar goed ik kan dat niet allemaal veranderen, Hij wel :). Maar wat ik wel kan veranderen is dat ik mijn kleine lichtje laat schijnen in de donkere nacht. Dit door eerlijk, open en kwetsbaar te zijn. Door maar niet een masker op te zetten en met de hele massa mee te lopen. Want ondanks dat ik een missionaire ben betekent het niet dat het allemaal bloementjes en hartjes zijn. Of dat ik God altijd begrijp of vol ben van Hem. Nee, het leven neemt (vaak) over en als je niet dicht bij Hem leeft dan is het heel makkelijk om door alle wereldse dingen geleid te worden. Meer en meer heb ik gewoon het verlangen om ECHT te zijn, om mijn identiteit in Hem te zoeken en vanuit daar te leven en te geven. En ik denk hoe meer wij allemaal persoonlijk meer van ons zelf kunnen houden, accepteren en open en kwetsbaar durven te zijn dat we dan een enorm rimpel effect kunnen veroorzaken en waardoor meer en meer mensen gaan schitteren en stralen! Ik ga er in ieder geval mee beginnen en ik hoop jij ook!

Nog twee daagjes werken, afscheid nemen van mijn kereltjes en ze voor een paar weken loslaten en dan een prachtig jaar in waar ik ontzettend veel zin in heb!

Bidden

- voor mijn jongens dat juist tijdens de vakantie tijd ze zich geliefd en gelukkig mogen voelen.

- voor een veilige terugreis

- voor genoeg financiën zodat ik weer terug kan naar Afrika

Danken

- voor een kostbaar en intens jaar

- voor mijn jongens die zo gegroeid zijn persoonlijk en academisch

- God mij zoveel zegent op allerlei gebieden

Liefs en tot de volgende keer

Geertje

Wil je mij steunen? Heel graag, op onderstaande rekening. Wat goed is om te weten is dat het een ANBI rekening is dus het is belasting aftrekbaar! Heel belangrijk zet er bij dat het voor 'Hart voor Afrika' is. Zo weten zij dat het geld naar mij toe moet!

Giften kunnen worden overgemaakt op

IBAN:  NL35INGB0001152914

t.n.v. St. Samen op de Bres, Harderwijk

o.v.v.   Hart voor Afrika

Voor meer informatie en/of vragen zie:

Altijd als eerste op de hoogte zijn? Meld je dan aan door je email adres in te vullen en dan krijg je een mail zodra ik een nieuwe blog heb, ik zou zeggen doen! ;-)

Blog: http://geertje2africa.reislogger.nl

Site Victory4All:  http://victory4all.nl/

Email: [email protected]

1. Lisa:
    He Geertje,
    Super mooi geschreven en fijn dat je het deelt! Het is inderdaad juist zo gaaf om in iemands hart te kunnen kijken!

Goeie reis en tot snel!

Liefs Lisa
  2. Geanne De Goede:
    23 november 2016
    Wat weer een mooi verhaal te lezen. 'Mooi', omdat het puur, oprecht en eerlijk is. Ik ben heel erg blij dat je zo geniet van je 'werk'. Wat mooi dat je zoveel lessen mag leren. Helemaal niet gemakkelijk, maar ik denk wel dat jij steeds sterker wordt, dat er een basis wordt gelegd, waar jij de rest van je leven profijt van hebt. Ik geloof absoluut dat de Here jou wil gebruiken in Zijn Koninkrijk, en dat je enorm van betekenis bent, en zult blijven, in deze wereld! Hij heeft grote plannen met jou! Maar onder handen genomen worden in Gods werkplaats is niet altijd leuk. Het lijkt wel of alles wat we doen 'leuk' moet zijn en dat je er zin in moet hebben. Als we ons daar door laten leiden, komen we niet heel ver denk ik. Sterkte meis! Hoop dat je lekker mag genieten in Hollandia.

Heel veel sterkte en succes met het afronden, en heel veel plezier in Nederland. Veilige reis, en we danken/bidden met je mee!

Liefs Geanne
  3. Marieke:
    23 november 2016
    Wat fijn dat je ervaart dat God deze weg met jou is gegaan.En dat je in 2017 ook weer mag schitteren voor jou en ook Zijn geweldige jongens. Een goede reis terug! Tot gauw
  4. Gert:
    23 november 2016
    Wat heerlijk dat je weer bijna thuiskomt. Bram kijkt er al naar uit! En wij ook.
  5. Bram en Martina:
    Lieve geertje,
    Dankjewel voor het delen van je goede en zware momenten.
    Sterkte met afscheid nemen. En een hele goede vlucht, zodat je weer snel je voeten op Nederlandse bodem kan zetten. EN je kleine, lieve Bram kan vasthouden!!!!!!
  6. Herma:
    24 november 2016
    Wat een heerlijk verhaal!! Superfijn om te lezen hoe je groeit. Heel veel plezier in Nederland en dan zie ik je pas over vier weken!!! :( :( Gaan we dan weer heel veel knuffelen!! :D kus!
  7. Ria steinfort:
    24 november 2016
    Heerlijk Geertje dat je je daar zo op je plek voelt. En nu straks even een paar weekjes lekker thuis en je nieuwe neef bekijken.
    Groetjes Ria
  8. Wilma:
    24 november 2016
    Zo mooi Greetje!! Ik weet nog zoo goed dat je aan dit avontuur begon... En kijk nou eens! Wow! Super gaaf, mooi, eerlijk, kwetsbaar! Topper! Wie weet tot in NL!
  9. Hinke:
    25 november 2016
    Lieve dochter, wat ben ik blij en dankbaar om wat je schrijft! Ben zo blij dat je een paar weken naar ons toe komt. En ik begrijp dat je weer terug wilt, je kan daar zo tot een zegen zijn. We zullen je weer heel erg missen, maar mijn zegen heb je!!!!
    We hebben iig. een dag of 5 om helemaal bij te kletsen in alle rust!!
    nog 2 nachtjes......hele goeie reis gewenst! veel liefs, mama.