Toekomstplannen

5 december 2015

Hallo allemaal,

Na een hele lange tijd weer een blog van mij. Deze blog zal voor nu voornamelijk gaan over de toekomstplannen die ik heb. Ik hoop nog een afsluitende blog van dit jaar te schrijven voordat ik weer op Nederlandse bodem ben :)

For I know I have the plans for you, says the Lord. They are plans for good and not for disaster, to give you a future and a hope.

Jeremiah 29:11

Lieve allemaal,

Dit was een van de openbaringen die ik mocht ontvangen dit jaar. Het is een van mijn favoriete Bijbelteksten geworden. Want het is God die alles voor mij heeft gepland en het zijn mooie en goede dingen, want Hij houd van mij en heeft het beste met mij voor. In het verleden, in het nu en in de toekomst. Dit jaar heeft mijn hele leven op de kop  gezet, het heeft mijn leven  compleet veranderd.  Ik ga nu niet in op details maar wil je wel graag vertellen hoe goed mijn Vader is! He has set me FREE!

Hij heeft mij dit jaar gegeven om te ontdekken wie Hij werkelijk is, hoe zorgzaam, vol genade, vol met geduld en compassion voor mij. Hij heeft me laten zien en voelen hoe oneindig veel Hij van mij houd en dat ik zijn prachtige Prinses ben! Aan Hem en alleen aan Hem komt toe alle eer in wat Hij heeft gedaan in en met mij en nog doet in  mijn leven. Want mijn proces is nog niet klaar (zal nooit klaar zijn) maar ik sta er nu anders in. Ik doe het niet meer alleen maar samen met mijn Vader. En dat maakt een wereld van verschil!

Wat ik ook geleerd heb dit jaar is echt te luisteren naar wat God zegt en vervolgens Hem ook te gehoorzamen. Ik heb eindelijk mijn identiteit bij God gevonden. Dat is voor mij een hele reis geweest. Ik zocht altijd mijn identiteit bij mensen en bij de dingen die ik deed. Maar dat was nooit genoeg. God alleen kan mij alles geven wat ik echt nodig heb. En dat geeft een hoop rust en bevrijding. Maar God geeft ons niet voor niets aan elkaar. Ik heb nog steeds mensen nodig die er voor me zijn, die me advies geven, naar me luisteren en die me bevestigen in wie ik ben. We zijn er om elkaar te helpen en elkaar de goede richting op te wijzen.

Dit was een korte inleiding voor het nieuws wat ik nu te vertellen heb! :)

Ik ben aangenomen voor vrijwilligers werk hier in Jeffrey’s Bay! Ik kom te werken bij Victory4All die onder andere een school heeft voor gehandicapte kinderen. Ik ben ontzettend enthousiast en heb er heel veel zin in! Maanden heb ik gebeden en God heeft mij steeds meer en meer laten zien dat Hij mij terug wil hebben in Jeffrey’s. Ik ben nog niet klaar hier, ook als ik kijk op het geestelijk gebied.

Ik zal daarom ook veel betrokken blijven bij de Victory kerk. Ik ben enorm enthousiast en heb er zin in om mijn droom steeds meer en meer uit te leven. Maar niet op eigen kracht maar samen met God. Ik ben hier en voel me hier thuis en heb het gevoel dat ik veel mag gaan geven. Not from my own cup but from the overflow of the cup that God will fill for me!

Financieel en praktisch gezien kan ik heel veel negatieve punten opnoemen. Want geld?  Heb ik niet. Houd mij dat tegen? O, ja de duivel is hard aan het werk. Maar wat ik ook geleerd heb is dat God goed is, groot en machtig. He WILL provide. En ik vertrouw Hem. Want Hij plant geen droom in mij om vervolgens te zeggen; ho, maar wacht eens even,je hebt geen geld dus je kan niet gaan. Nee, Hij kan in een vingerknip alles geven wat ik nodig heb. En Hij zal dat doen omdat Hij van me houd en een plan heeft voor mij om te vervullen.

Zoals de meeste van jullie wel weten zijn kinderen een van mijn grootste passies. Vooral de kinderen die een mentale en/of fysieke beperking hebben. In wat voor een opzicht dan ook. Gehandicapte hebben weinig plek in Afrika en vooral de kinderen van de townships. Zij worden uitgestoten en hebben geen flauw idee hoe ze met de kinderen om moeten gaan. Victory4All (valt onder de kerk) is door een Nederlands koppel, Johan en Astrid Vos, opgericht. Zij hebben o.a. dus een school voor gehandicapte kinderen. Zij doen geweldig werk en maken echt een verschil. En vanaf het eerste moment dat  ik daar ben geweest (feb) heeft het mijn hart gestolen en is er een zaadje gepland.

Ik wil daar werken om de kinderen daar de liefde te geven die ze verdienen, ze te zien en te behandelen als een prachtig schepsel van God. Ze aandacht te geven die ze verdienen en aan te vullen wat hun ouders ze niet kunnen geven. Maar bovenal om ze te laten zien en ze te vertellen wie God is en hoe oneindig veel Hij van ze houd.

Mijn hart brand van verlangen om te doen waar God mij voor geroepen heeft!

Ik wil je bedanken voor het lezen van mijn blog, voor je gebed, financiële steun en het denken aan mij. Het betekent ontzettend veel voor mij en zonder dat alles wat dit jaar niet compleet geweest!

Ook nu vraag ik voor je gebed en als je ook enthousiast bent geworden voor financiële steun.

Ik vertrouw God volledig dat Hij mij zal geven wat ik nodig heb, want van Hem ben ik afhankelijk. Maar ik weet dat Hij mensen gebruikt om soms iemand te geven wat hij/zij nodig heeft. Dus voel jij in je hart dat je mij wilt steunen dan is dat meer dan welkom.

Meer informatie zal later volgen. Heb je vragen mail me gerust.

Bekijk asjeblieft dit filmpje! Het geeft een duidelijk beeld van Victory4All!

Ik bid je Gods Zegen en goedheid toe! Ga met Hem!

Liefs Geertje

Wil je me steunen? Dan kan dat eenmalig of gedurende het jaar. Dit graag op:
NL83 ABNA 0626 3823 86 t.n.v. G.H. Wibbelink, t.b.v. Road to Africa.
Alvast heel erg bedankt!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lisa:
    5 december 2015
    Ha Geertje,
    Te gek, joh! Wat heeft God je gezegend dit jaar en wat een zegen mag je gaan zijn voor anderen!
    Wel super spannend allemaal, maar volgens mij ben je daar echt op je plek.
    Als ik ook de foto's zie, dan lijkt er wel een nieuwe Geertje te zijn. Zoals je straalt. Zichtbaar in Zijn licht veranderd. Prachtig om te zien! :D
    Veel succes met alle plannen en we zullen inderdaad voor je bidden :)
    Liefs Lisa
  2. Els:
    7 december 2015
    Lieve Geertje, Wat een mooi en bemoedigend verhaal! Dank je wel. Hartelijke groeten, Els
  3. Wilma:
    7 december 2015
    Ha Geertje!

Wat heerlijk om te lezen! Nu lekker genieten van je vakantie samen met je moeder! Wanneer kom je weer terug? Gaaf hoor dat je voor Victory4all mag werken! Zo mooi!! Hoop je gauw even te zien! Liefs!