Zoooooo, eindelijk weer een verhaaltje voor beddtijd! :)

Hallo allemaal!!! :)

Het is meer dan een maand geleden dat ik iets van me heb laten horen...:( Dat komt omdat ik echt wel ontzettend druk ben... er gebeurt hier zoveel dat het soms amper bij te houden is! Ik ga proberen het eea op papier te krijgen zonder dat het een compleet werkstuk word! :)

We hebben term 1 inmiddels afgesloten! En ik mag door voor de koelkast! Term 2 is inmiddels al in volle gang en is nog drukker dan term 1.

Zambia: wat ook een onderdeel is van het vgy year is de outreach. Wij gaan op outreach naar Zambia! De voorbereiding zijn in volle gang. Hiervoor komt een aparte blog: hou die in de gaten!!

School:  we hebben in term 1 de volgende onderwerpen behandeld: 1.The nature of man, 2. seks, dating and relating, 3. Hebrews 6 foundations, 4. ancient paths: Deze lectures waren erg interessant en confronterend. Ik ga er verder inhoudelijk niet op in omdat het teveel is om uit te leggen en het meeste zal je er zo op deze manier niet van begrijpen. Maar geloof me, het infect je leven enorm en het zet alles op z'n kop. Het is een achtbaan van emoties. Iedereen is ergens anders in zijn en haar proces. Ik dacht dat ik al wel met de meeste dingen gedeald had maar tsja ik begin gewoon weer overnieuw! Maar het is goed. Het is painfull maar ik kom er alleen maar sterker uit!  Van leadership lectures hebben we de volgende onderwerpen behandeld: 1. what is leadership, 2. character of a leader, 3. leadership styles, 4. DISC test (wat voor type leider/persoon ben je), 5. five levels of leadership, 6. budgeting. Ook deze lessen zijn erg interessant en je leert veel over jezelf als persoon en hoe je leid. Je leert veel facetten binnen het leiderschap. Ik heb inmiddels ook mijn eerste cijfer terug van mijn eerste assesment! Ik vet zenuwachtig en dacht met mijn engels?!.... Maar goed dan krijg je van de 100% een 98%....whoaaaah hoe goed is dat?! haha was toen wel een beetje heel erg trots op mezelf en wil dat graag nog even delen haha. Na elk onderwerp krijgen we (groot!) een assesment met vragen. Maar het is goed zo duik je goed het onderwerp in en kun je je het echt eigen maken. Zo school is een van de redenen waarom we zo enorm druk zijn. We zijn nu ook een boek aan het lezen: The bait of Satan, John Bevere. Het gaat over offense. Het is ontzettend goed, leerzaam en ja echt it will change your live!!! Echt een aanrader. Ik weet niet of dit boek in het Nederlands te verkrijgen is maar als dit het geval is dan zeg ik: koop het! Het zal voor iedereen herkenbaar zijn, het zal je gedachten gang veranderen maar vooral je blik naar God en naar de mensen om je heen door wie je beledigd bent. Het is een echte eye- opener! Dus ja een echte echte aanrader!! Maar genoeg over school nu :)

Vakantie: iedereen leefde toe naar de vakantie. Je kon het merken in het huis... mensen sneller geïrriteerd enzo... :) Ik had het voorrecht de vakantie door te brengen met mijn lieftallig vader. We hebben het samen enorm genoten. We hadden binnen Jeffrey's een B&B. Met een prachtig uitzicht op het lagoon. we hebben ontzettend veel gereden en gezien van het prachtige Afrika. We hebben olifanten, buffels, vlakvarks, schildpadden, allerlei verschillende bokken en nog veel meer van dicht bij gezien. Geweldig hoe mooi de natuur van God is en hoe mooi hij alles gemaakt heeft. We hebben genoten van lekker eten en bier! (whoaaaah), we hebben veel gelachen en plezier gehad. Het was bijzonder om een vakantie alleen met mijn paps door te brengen. En ik ben God dankbaar dat wij deze ervaring mochten hebben samen! Dat pakt niemand meer van ons af!

Het leven: het leven met 32 anderen blijft een uitdaging voor mij. Na term 1 zijn we van slaapkamer veranderd. Dit gebeurt na elke term. Zodat je verschillende roommates hebt en iedereen eerlijk kan slapen in de betere kamers. Nu slaap ik met drie andere meiden. En dan merk je al gauw dat het anders gaat dan met je vorige roommates. Dat mensen onze kamer erg leuk vinden, graag tot elf uur s ' avonds gezellig zitten te kletsen, om 06.30 al binnenstormen met een vrolijke ochtendhumeur(pffff), douchen bij ons, de wc gebruiken en net nog niet slapen bij ons. Nou dan heb je vanzelf te dealen met Geertje kan ik je melden. Ik lig vaak al om negen uur in bed omdat ik dan gewoon echt op ben. De dag is voor mij dan echt voorbij en dan wil ik niet allemaal gekakel hebben in mijn kamer. Dus dan moet je even gaan zitten met elkaar om wat regels in te stellen... :) Ik ben deze week cooking captain whoaaa. Dus dat betekent praktisch de hele dag in de keuken staan. Maar we hebben de wind er goed onder zitten (daar klopt volgens mij helemaal niks van maar ik weet het niet meer hahah). We krijgen deze week gezond en logisch voedsel!! Hupakee aanpakken die hap hier haha! Wat echt wel een nadeel hier in Afrika is dat ze een paar jaar hebben besloten om op verschillende tijden van de dag de power uit te doen.... Tsja en wat zijn wij mensen tegenwoordig zonder power? Niet veel, geen internet, geen app, geen licht niks. Dat is toch af en toe vrij frustrerend. Helemaal omdat ik nogal afhankelijk ben van de power wil ik contact houden met jullie! Maar goed that's Africa! zullen we maar zeggen :) Het begint nu herfst te worden en het word echt koud :( Ik moet nu verplicht kleren gaan kopen omdat ik niet genoeg warme truien heb. Ze kennen geen centrale verwarming binnen, ramen zijn enkelvoudig, oftewel geen warmte binnen en buiten het huis...Is het toch nog ergens goed voor die vetverbranding... haha. Elke week ga ik nog braaf om 05.00 naar de gym. Het is pittig maar voelt goed als je klaar bent! Zaterdag blijft een heerlijke vrije dag die ik vaak spendeer met mijn lieftallige Duits vriendinnetje. We genieten de tijd samen.

Nou, mijn inspiratie is voor nu weer redelijk op! (ja het kan echt ;)) Weet dat ik met enig regelmaat aan het lekkere kikkerlandje denk en aan jullie mensen. Ik hoop dat alles wel is en dat jullie genieten van het leven en van wat God jullie geeft!

Ik wil jullie vragen om te (blijven) bidden voor mij. Het is soms echt wel pittig. Bidden voor een open hart voor alles wat ik hoor en zie. Maar vooral danken voor alles wat ik van mijn Vader mag ontvangen. Vaak ook nog zonder dat ik het zie en door heb.

Wil je iets opsturen dan kan dat ten alle tijd! ;) Het is echt een cadeautje om iets over de post te krijgen!!

Adres: 15 Spindlestreet, Wavecrest Jeffreys Bay, 6330 Sout Africa (doe nooit kostbare dingen in de post!)

Lieve mensen, tot de volgende keer maar weer!

Liefs Geertje

Bedankt mensen voor jullie giften, ik kan het echt goed gebruiken!

Wil je me steunen? Graag! Dan kan dat eenmalig of gedurende het jaar. Dit graag op:

NL83 ABNA 0626 3823 86 t.n.v. G.H. Wibbelink, t.b.v. Road to Africa.

Alvast heel erg bedankt!!!

1. Hinke:
    17 april 2015
    Heeejjjj!!! Gelukkig, ze is er weer!!!! Wat fijn om weer wat van je te lezen, aller-liefste dochter!!!
    Mooi dat je een lekkere vakantie hebt gehad! En zo'n mooi cijfer!!
    Je krijgt heel wat voor je kiezen, zie ik wel, maar je bent een echte doorzetter, dus! dat gaat helemaal goed komen!!
    Hier wordt het nu heel voorzichtig een beetje lente, dinsdag en woensdag hadden we zomerse temperaturen, vandaag is het weer een stuk kouder, maar het komt goed!
    Lieve schat, heel veel sterkte weer, met alle nieuwe dingen, mensen, lessen en de kou! Hou van je, mis je, liefs, mama.
  2. Hinke:
    17 april 2015
    Mooi dat je een lekkere vakantie hebt gehad! En zo'n mooi cijfer!!
  3. Ria steinfort:
    Hallo Geertje,

Je hebt alweer een hoop meegemaakt en zo te lezen is het best confronterend voor je. We willen je daarbij veel sterkte wensen en bidden om Gods nabijheid.
    Heerlijk dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad met je vader dat neemt niemand je meer af zoals je al schreef. Het lijkt mij ook een prachtig land om eens te zien, maar met de caravan een beetje ver.
    Veel succes en plezier nog gewenst de komende tijd.
    Hartelijke groeten, Willem en Ria Steinfort
  4. M&E Dees:
    17 april 2015
    ha Geert, sorry lang niet gelezen je blog. Gaaf dat je zo enthousiast bent. Was je bij Soi en Karla met je vader? En in Addo Elephant Park zeker? Leuk om een plaatje bij al je belevenissen te hebben.
    Veel zegen en geniet ervan !
    M&E
  5. Herma:
    17 april 2015
    Hoi lieverd! Mooi om te lezen en weer even een kijkje te krijgen in je dagelijks leven :) Zo te lezen een heerlijke vakantie gehad, fijn zeg!! Keep up the good werk en ik ben trots op je!! Dikke kus
  6. Age en Esther:
    19 april 2015
    Super om weer wat van je te lezen, lieve Geertje!!! Dankjewel voor het verhaal! Tuurlijk denken we ook regelmatig aan jou en bidden we voor je!! Een gezegende tijd verder toegewenst!!! Liefs van ons <3
  7. Wilma:
    21 april 2015
    Leuk! Leuk! Heerlijk je verhalen! Ik zag ook wat leuke foto;s voorbijkomen! Tijd gaat snel he, blijf lkkr genieten! liefs!!
  8. Hinke Braam:
    23 april 2015
    hey Geertje, we denken aan jou en bidden voor jou. Goede tijd gewenst in Zambia en sowieso overal waar je bent!
  9. Janneke:
    26 april 2015
    Lieve Geertje,
    Weer een indrukwekkend verhaal!! Sterkte met alles wat je gaat ondernemen. De Heer is erbij! XXX van Peter en mij.
  10. Jan:
    28 april 2015
    lieve Geert,
    Fijn dat het goed met je gaat! Wat een belevenissen!
    Sterkte, ben trots op je en je gaat met God en dat is Altijd goed!
    Zegen gewenst!

Jan en Thea en meiden
  11. Mariska:
    6 mei 2015
    Hee Geertje,

Wat een mooie verhalen schrijf je. Geniet van alles wat op je pad komt want de tijd vliegt voorbij. We missen je hier wel, hoor, maar via mams blijven we op de hoogte van je doen en laten.
    Sterkte met alles en tot horens,
    liefs Mariska
  12. Talitha:
    7 mei 2015
    Hey Geertje,

Beetje laat... maar beter laat dan nooit Wow, wat een life changing experience... Gaaf wat je mee maakt en trots op jou, wat een mooi resultaat. Lieverd we denken vaak aan je en missen je. Thanks voor de boekentip, eens even zoeken....

Smak!
  13. Ingrid:
    9 mei 2015
    Als ik dit zo lees Geertje kom je jezelf goed tegen, ongelofelijk knappe prestatie die je levert! Ken ik je nog terug aan het eind van het jaar?!
    Dus jij de trui aan en wij de trui uit. Ik geniet van de lente in al haar pracht! Maar wat zul jij ook genieten van het prachtige Afrika. Heb het heel goed. Liefssss, ink